Forma Sonata. Sol Major.
SECCIÓ I (EXPOSICIÓ) (c. 1-53)
Tema A (c. 1-16) Tema amb inici anacrúsic en Sol M, estructurat com a període binari asimètric (4+6) amb extensió per la repetició de la segona frase (+6), parcialment a l'octava baixa i que finalitza en cadència autèntica perfecta (IV6-I6/4-V7-I).
Transició (c. 16-22) Pont que ens condueix a la Dominant (Re M) format per dues progressions ascendents; la primera progressió melòdica per segones (La-Si), amb dos elements (model i repetició), mentre que la segona progressió melòdica per terceres (Mi-Sol-Si), amb tres elements (model i dues repeticions). Finalitza en semicadència de Sol M (vii/V-V).
Tema B (c. 23-51) Grup temàtic en Re M estructurat en dos temes (b1 i b2).
Tema b1 (c. 23-43) Tema estructurat com a període binari (8+8) amb repetició parcial de la frase de conseqüent (2+4). La frase d'antecent (4+4) és binària paral·lela; la segona semifrase és una variació melòdica de la primera que finalitza en semicadència. La frase de conseqüent (4+4) és binària contrastant tancada (ii6-I6/4-V7-I) amb una ampliació interna.
Tema b2 (c. 43-51) Tema estructurat com a període ternari asimètric (2+3+4) amb funció liquidativa. La primera frase que s'extrau de la transició, conté una imitació entre les dues veus, la segona frase que és una sèrie de sisenes amb retard 7 6 finalitza en cadència autèntica perfecta (ii-V7-I). L'última és una variació melòdica de l'anterior amb procés cadencial (ii6-I6/4-V7-I)
Forma Sonata. Do Major.
SECCIÓ I (EXPOSICIÓ) (c. 1-14)
Tema A (c. 1-4) El tema principal (2+2) s'inicia en Do M i es divideix com a frase binària paral·lela tancada. La semifrase d'antecedent finalitza en semicadència (vi7-ii6-i6/4-V+4) mentre que la semifrase de conseqüent finalitza en cadència autèntica perfecta (ii6-i6/4-V7-I+7 8).
Transició (c. 5-8) El pont, que s'estructura en dues semifrases contastants, es dirigeix a Sol M mitjançant modulació diatònica (l'acord de tònica de Do M es converteix en subdominant de Sol M). Finalitza en semicadència de la nova tonalitat (I6/4-vii7/5/V-V).
Tema B (c. 9-14) El tema secundari (2+4) està dividit com a frase binària contrastant asimètrica. La frase d'antecedent finalitza en semicadència (IV-I6/4-V+6) mentre que la de conseqüent pateix una ampliació interna que finalitza en cadència imperfecta (I6-IV-I6/4-V-I).
Coda (c.14) La coda és més bé una soldadura melòdica que ens condueix al tema principal la primera vegada mentre que la segona vegada ens porta al desenvolupament.
SECCIÓ II (DESENVOLUPAMENT) (c. 15-23)
1r episodi (c. 15-19) Episodi d'elaboració del tema principal, que s'inicia en Re m i que mitjançant seqüència parcial passa per Do i finalitza en semicadència de la m (I-vii+6/3 de Do M; ii6-vii+6/5 de la m)
2n episodi (c. 19-23) Canvi de veus en el desenvolupament del motiu principal. El segon episodi s'inicia en la menor i finalitza en semicadència de la mateixa tonalitat (6it-V). La unió entre el desenvolupament i la recapitulació es realitza mitjançant soldadura melòdica que serveix per a recapitular en Do M.
SECCIÓ II (DESENVOLUPAMENT) (c. 15-23)
Tema A (c. 24-27) El tema principal es presenta sense cap modificació, excepte en la cadència final que conclou en la dominant de Fa M (V/IV de Do M) per tal de començar el pont en la tonalitat de la Subdominant de la tonalitat principal.
Transició (c. 28-31) Per analogia amb l'exposició, que modula de la Subdominant (Do M) cap a la tònica (Sol M), la transició transcorre de Fa M (Subdominant) cap a Do M (Tònica).
Tema B (c. 32-37) El tema secundari es manté exactament igual que a la primera secció però en aquest cas en la tonalitat principal.
Coda (c. 37-39) La primera vegada la coda és idèntica a la primera secció, la segona vegada és per una part la prolongació de l'acord de tónica i per altra una Coda del tema principal finalitzant en cadència autèntica perfecta (V+6/V-V7-vii/vi-vi-V7-I+7 8).
Tercer Moviment (Presto)
Forma Sonata. Sol Major.
SECCIÓ I (EXPOSICIÓ) (c. x-xx)
Tema A (c. 1-24) Tema principal en Sol Major estructurat a la manera de forstpinnung barroc, es a dir, període ternari (frase d'antecedent (4+4), seqüència per 2es. ascendents (4+4), procés cadencial (4+4). La frase d'antecedent (4+4) està formada a partir d'un pedal de tònica, la frase de conseqüent és el mateix forstpinnung, on la semifrase d'antecedent està creada com a seqüència melòdica a partir de sisenes paral·leles (I6-II6-III6-IV6) i la semifrase de conseqüent a partir de les harmonies de dominant i tònica (V6/5-I-V+6-I6-II6). El procés cadencial format a partir de retards en la veu superior finalitza en cadència autèntica perfecta; s'ha de notar la 9a de dominant major poc usual al classicisme, a l'inici del procés cadencial (IV-V9-vi7 6- II7 6-I7 6-V4 3-I+7 8).
Transició (c. 25-40) Transició dividida en dos episodis, el primer dels quals (4+4) està format a partir d'un pedal de tònica al qual se li superposen acords de subdominant, dominant i tònica. El segon episodi (4+2) està format per dues semifrases. La segona, que suposa una repetició parcial de la primera, finalitza en semicadència (IV6-vii7/5/V-V).
Tema B (c. 41-102) Grup temàtic en Re M dividit en dos subtemes.
Tema b1 (c. 41-73) Tema secundari estructurat com a període binari contrastant de trenta-dos compassos (16+16). La frase d'antecedent (8+8) es tracta alhora, d'una frase binaria paral·lela, de la qual la semifrase d'antecedent finalitza en semicadència (I6-V6), mentre que la de conseqüent finalitza en cadència imperfecta (V6-I). La frase de conseqüent (8+9) s'estructura com a frase binària contrastant. La semifrase d'antecedent, que s'inicia en tònica finalitza en cadència trencada de la subdominant (ii de Re M), la semifrase de conseqüent finalitza en cadència autèntica perfecta (I-IV-I6/4-V7-I).
Tema b2 (c. 74-97) Tema secundari estructurat com a període ternari (8+7+9). La frase d'antecedent que s'inicia en la dominant del 6é grau finalitza en cadència autèntica perfecta (V6/5/vi-vi-V6/5/ii-vii6/+4/V-vii+6/3-vii6/+4/IV-IV-V-I)
Coda (c. 98-102) La coda s'extrau del tema b2 per retrogradació per a concloure en una cadència autèntica perfecta de Re M.
SECCIÓ II (DESENVOLUPAMENT) (c. 103-170)
1r episodi (c. 103-133) El primer episodi, que s'inicia en re m, fa referència als dos temes. S'estructura en dos períodes (20+16), el primer dels quals transita per les tonalitats de re m, la m (vii+4/3-i6) i mi m (vii7-i-6Al). El segon període, que fa referència a la frase de conseqüent del tema principal, s'estableix en mi amb pedal de dominant inclosa, tonalitat amb la qual finalitza en cadència autèntica perfecta (iv6-I6/4-V7-I).
2n episodi (c. 134-166) L'episodi que s'inicia amb el motiu de la coda en textura unísona realitza una seqüència modulant de segones descendents (V7-i de mi m, V7-i de re m, V7-I de Do M), posteriorment realitza de nou una seqüència modulant, en aquest cas de tercera ascendent (V6/5-I de mi m, V6/5 de Sol M), sobre una variació del motiu del tema b2. El desenvolupament finalitza en semicadència de la tonalitat principal (VI-6it-V) amb una soldadura melòdica enllaçant ambdues seccions.
SECCIÓ III (RECAPITULACIÓ) (c. 172-274)
Tema A (c. 172-195) Es manté sense cap modificació respecte a la primera secció.
Transició (c. 196-211) De la mateixa manera que el tema principal, la transició també és manté sense cap modificació respecte a l'exposició.
Tema B (c. 212-268) El tema B es repren amb la tonalitat principal sense canvis.
Coda (c. 269-277) Coda idèntica a la primera secció amb cadència final (V7-I) de prolongació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si tens algun suggeriment per tal de millorar aquest blog no dubtes en fer-m'ho arribar. Estaré ben agraït.