Alguns dels resultats relatius al desenvolupament observats de les interaccions musicals entre xiquets d'entre 4 i 5 anys amb les noves aplicacions mostren l'augment del temps d'atenció, conductes analítiques, de concentració i d'audició. Els xiquets van aprendre a conversar i interactuar amb els nous sistemes creats, alhora que es va observar una autonomia i foment de l'aprenentatge col·laboratiu i un autèntic desig de jugar amb la música.
De la mateixa manera, entre els alumnes dels Conservatoris Professionals i Superiors els resultats han sigut sorprenents, després d'observar-se que els alumnes havien realitzat un aprenentatge autònom utilitzant les aplicacions sols, però com si estigueren en conjunt. A més de la motivació, l'aprenentatge col·laboratiu i un aprenentatge autèntic permetent simulacions d'interacció amb músics.
I el que potser és més important; l'ús de les aplicacions canvia l'objectiu de l'aprenentatge, ja que apropa la pràctica diària tota una banda amb so real a disposició de l'usuari, que d'altra manera sols hi hauria possibilitat de tenir-la en ocasions molt concretes. De manera que una pràctica així, sense l'ús de la tecnologia seria molt difícil de dur-la endavant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si tens algun suggeriment per tal de millorar aquest blog no dubtes en fer-m'ho arribar. Estaré ben agraït.