divendres, 9 d’agost del 2019

La improvisació amb les noves tecnologies

Des que l'any 1995 Fernen va fer efectiu l'ús d'un programa d'ordinador per a la improvisació en el jazz, i amb la necessitat d'estendre-ho a altres disciplines musicals, el desenvolupament de distintes aplicacions com Band in a box, Garage Band, MIROR-Impro ha anat en augment. Són moltes els avanços que s'han fet en matèria de software en l'educació musical amb l'objectiu de proporcionar un entorn interactiu per a la pràctica de la improvisació. 

Alguns dels resultats relatius al desenvolupament observats de les interaccions musicals entre xiquets d'entre 4 i 5 anys amb les noves aplicacions mostren l'augment del temps d'atenció, conductes analítiques, de concentració i d'audició. Els xiquets van aprendre a conversar i interactuar amb els nous sistemes creats, alhora que es va observar una autonomia i foment de l'aprenentatge col·laboratiu i un autèntic desig de jugar amb la música.

De la mateixa manera, entre els alumnes dels Conservatoris Professionals i Superiors els resultats han sigut sorprenents, després d'observar-se que els alumnes havien realitzat un aprenentatge autònom utilitzant les aplicacions sols, però com si estigueren en conjunt.  A més de la motivació, l'aprenentatge col·laboratiu i un aprenentatge autèntic permetent simulacions d'interacció amb músics.

I el que potser és més important; l'ús de les aplicacions canvia l'objectiu de l'aprenentatge, ja que apropa la pràctica diària tota una banda amb so real a disposició de l'usuari, que d'altra manera sols hi hauria possibilitat de tenir-la en ocasions molt concretes. De manera que una pràctica així, sense l'ús de la tecnologia seria molt difícil de dur-la endavant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si tens algun suggeriment per tal de millorar aquest blog no dubtes en fer-m'ho arribar. Estaré ben agraït.